Algemene voorwaarden

Inleiding
Wanneer je een reis boekt bij Roadtrip2go, ga je akkoord met de algemene voorwaarden van Roadtrip2go. Daarom
is het belangrijk om deze voorwaarden goed door te lezen voordat je boekt. Dit document bevat de algemene
voorwaarden die van toepassing zijn op je reis.


Overeenkomst
De reiziger aanvaardt de algemene voorwaarden bij het boeken van de reis. De reisovereenkomst is bindend zodra
de reiziger een boekingsbevestiging per e-mail heeft ontvangen.
Aansprakelijkheid
De hoofdboeker draagt de verantwoordelijkheid voor de boeking. De hoofdboeker is daarom verantwoordelijk voor
alle reizigers en aansprakelijk voor schade die is veroorzaakt door één of meerdere reiziger(s) binnen de boeking.
Wanneer een reiziger overlast veroorzaakt tijdens de reis, waardoor een dreigende of gevaarlijke situatie ontstaat,
of als de gedragsregels van de accommodatie niet worden nageleefd, is Roadtrip2go gerechtigd de reis te
beëindigen. Eventuele kosten die hieruit voortvloeien zijn voor rekening van de hoofdboeker.


Content
Om een goed beeld te schetsen van een reis, maakt Roadtrip2go gebruik van twee soorten afbeeldingen:
afbeeldingen van de omgeving en afbeeldingen van accommodaties.
• Afbeeldingen van de omgeving: Deze afbeeldingen zijn gemaakt door professionele fotografen en dienen
als impressie van de omgeving waarin de accommodatie zich bevindt.
• Afbeeldingen van accommodaties: De afbeeldingen van accommodaties worden geleverd door de
aanbieder van de accommodatie. Deze afbeeldingen geven een algemene indruk van de accommodatie
en specifiek van een kamer. Binnen accommodaties kunnen kamers echter verschillen. Roadtrip2go kan
niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele afwijkingen van de kamers op de afbeeldingen.
Naast afbeeldingen stelt Roadtrip2go reisblogs samen ter inspiratie. Het doel hiervan is om reizigers een indruk te
geven van bepaalde locaties, door middel van ervaringen van anderen. De reisblogs worden geschreven door
professionele copywriters. In deze reisblogs kan ook worden geschreven over activiteiten die ter plaatse mogelijk
zijn. De reiziger dient echter zelf te controleren of deze activiteiten beschikbaar zijn op de door hen gewenste
datum.


Consument
De reizen die worden aangeboden, zijn uitsluitend bestemd voor consumenten. Het is de boeker van de reis niet
toegestaan de reis door te verkopen.
Transparantie boekingsproces
Roadtrip2go maakt het gemakkelijker om reizen met meerdere locaties aan te bieden in één direct te boeken reis.
Automatisering staat centraal om dit mogelijk te maken. We koppelen de reserveringsmogelijkheden van meer dan
1.000.000 accommodaties aan ons eigen Roadtrip2go-platform, waarin roadtrips samengesteld kunnen worden.
Binnen ons platform stellen wij roadtrips samen die zijn gecreëerd door ervaringsdeskundigen. De roadtrips zijn
primair gebaseerd op stoplocaties, wat betekent dat ze zich richten op specifieke locaties, zoals bijvoorbeeld Parijs
of Split. Elke roadtrip bestaat uit stops waarvan de omgeving op zich al de moeite waard is om te verblijven.
Op elke locatie hebben wij een lijst van 5 tot 25 accommodaties, gecategoriseerd en geprioriteerd op basis van
kwaliteit en prijs. Deze lijst is niet zichtbaar voor de boeker. Roadtrip2go heeft er bewust voor gekozen om dit
proces simpel te houden en de snelheid van de boeking te verhogen.
Bij het plannen van een roadtrip wordt jouw reissamenstelling en vertrekdatum ingevoerd in ons platform, waarna
we per locatie de lijst met accommodaties doorlopen. Voor de eerste stop bekijken we de lijst en checken we de
beschikbaarheid van de eerste accommodatie. Als deze niet beschikbaar is, gaan we verder naar de volgende
accommodatie op de lijst, totdat we een beschikbare accommodatie vinden. Deze reserveren we direct, waarna
we dit proces herhalen voor elke locatie totdat de roadtrip compleet is. Dit zoekproces duurt minder dan één
minuut, zodat je direct inzicht hebt in de mogelijkheden en niet hoeft te wachten op een offerte of de
beschikbaarheid van complexe vakanties.
Als alle accommodaties op de lijst niet beschikbaar zijn, is het niet mogelijk om de betreffende roadtrip, met de
gekozen samenstelling, op de gewenste datum te boeken. In het algemeen geldt: hoe verder de vertrekdatum van
de boeking verwijderd is, hoe groter de kans op beschikbaarheid


Kwaliteit accommodaties
Roadtrip2go hecht veel waarde aan een zo objectief mogelijke beoordeling van kwaliteit. Daarom werken wij
samen met Tripadvisor, waar onafhankelijke meningen en ervaringen van reizigers over accommodaties worden
beoordeeld op hygiëne, locatie, kamers, prijs-kwaliteitverhouding, wifi en service. Elke accommodatie krijgt een
beoordeling van gebruikers van Tripadvisor. De reviews van elke geboekte accommodatie zijn zichtbaar in het
boekingsoverzicht van de reiziger.


Annulering
In het prijsoverzicht van je boeking staat aangegeven of de reis annuleerbaar is en tot wanneer je dit kosteloos
kunt doen. Als de reis gratis te annuleren is, kun je dit doen tot de datum die in het prijsoverzicht staat vermeld.
Bijvoorbeeld, als er staat “Gratis te annuleren tot 1 november 2025”, dan kun je de reis kosteloos annuleren tot en
met 1 november 2025 om 23:59 uur.
Annuleren is eenvoudig: stuur een e-mail naar info@roadtrip2go.nl met het verzoek om je reis te annuleren.
Vermeld ook je boekingsnummer in de e-mail, die kun je vinden rechtsboven op je boekingsbevestiging. Je
annulering is pas definitief wanneer je een annuleringsbevestiging van Roadtrip2go hebt ontvangen. Deze
bevestiging moet je binnen één dag na je annulering ontvangen hebben. Ontvang je deze bevestiging niet binnen
deze termijn, neem dan contact met ons op, mogelijk is je e-mail niet aangekomen.
Als je de reis al hebt betaald, wordt het bedrag binnen 7 dagen na ontvangst van de annuleringsbevestiging
teruggestort.
Als bij je boeking geen melding wordt gemaakt van gratis annuleren, is kosteloze annulering niet mogelijk. In dit
geval zijn er verplichtingen aangegaan met de accommodatieverschaffers, waardoor kosteloos annuleren niet
mogelijk is. Het is hierbij belangrijk te weten dat de kosten voor annulering in dat geval, gelijk is aan de volledige
reissom van de boeking.


Toeristenbelasting
Toeristenbelasting, ook wel verblijfsbelasting genoemd, is een heffing die door sommige gemeenten of regio’s
wordt opgelegd aan toeristen die overnachten in accommodaties binnen hun jurisdictie. Deze belasting wordt
gebruikt ter financiering van lokale voorzieningen en toeristische infrastructuur. Het tarief kan variëren afhankelijk
van de bestemming en de duur van het verblijf.
Het is belangrijk te weten dat de toeristenbelasting niet is inbegrepen in de reissom en doorgaans bij aankomst op
de bestemming rechtstreeks aan de accommodatieverstrekker wordt betaald. De hoogte van de belasting en de
specifieke regels met betrekking tot de inning kunnen per locatie verschillen en worden bepaald door de lokale
autoriteiten. Als roadtripplatform zijn wij niet verantwoordelijk voor het vaststellen van deze belasting, maar wij
informeren onze klanten hierover zo goed mogelijk om een transparante reiservaring te bieden.


Wijzigen
Als je een wijziging in je boeking wilt doorvoeren, kun je telefonisch contact opnemen of je wijzigingswensen per
e-mail doorgeven. Roadtrip2go zal de wijzigingen onderzoeken en, indien mogelijk, een hernieuwd voorstel doen.
De kosten voor een wijziging bedragen €35,-, plus eventuele extra kosten die voortvloeien uit de wijzigingen in de
reis. Deze kosten worden opgenomen in het hernieuwde reisvoorstel. Roadtrip2go is niet verplicht om de
wijzigingswens door te voeren als blijkt dat de gewenste wijzigingen niet mogelijk zijn.
Overdragen boeking
De boekingshouder kan de reis overdragen aan een andere persoon door ons een e-mail te sturen met dit
verzoek. Vermeld in de e-mail de volledige naam, geboortedatum en contactgegevens van de nieuwe
hoofdboeker. De overdracht moet goedgekeurd worden door ons, en we behouden ons het recht voor om deze
te weigeren als de nieuwe reiziger niet aan de voorwaarden van de boeking voldoet, zoals bij een minderjarig
persoon. Na goedkeuring ontvang je als nieuwe reiziger een bevestiging van de boeking. Let op: de
oorspronkelijke boekingshouder blijft verantwoordelijk voor eventuele kosten of schade die voortvloeien uit de
overdracht totdat deze officieel is bevestigd.


Reisbescheiden
Na het boeken van de reis ontvang je binnen een uur een boekingsbevestiging per e-mail. De
boekingsbevestiging is een PDF-bestand en bevat de volgende informatie:
• Boekingsnummer
• Reissamenstelling, inclusief de hoofdboeker
• Per accommodatie:
o Naam van de accommodatie
o Telefoon
o Adres
o Incheckdatum en -tijd
o Uitcheckdatum en -tijd
Aantal kamers
o Verblijfsarrangement
• Betalingsoverzicht
De reiziger dient de boekingsbevestiging te controleren en onmiddellijk contact op te nemen als er onjuistheden
zijn.


Verblijfsarrangement
Het verblijfarrangement kan per locatie verschillen. Het arrangement bestaat uit een van de vier mogelijkheden:
1. Logies: Dit omvat alleen de overnachting.
2. Logies + ontbijt: Dit is de overnachting inclusief ontbijt.
3. Halfpension: Dit omvat de overnachting, ontbijt en diner.
4. Volpension: Dit omvat de overnachting, ontbijt, lunch en diner.
Elke accommodatie kan andere dinertijden hanteren. Indien u een half- of volpension heeft geboekt bij een van de
accommodaties en hier gebruik van wilt maken op de dag van aankomst, houd dan rekening met de dinertijden in
uw planning.
Als iemand in uw reisgezelschap speciale dieetwensen heeft, kunt u dit bij de opmerkingen tijdens de boeking
vermelden. Wij zullen dit doorgeven aan de accommodatieverstrekker, maar wij kunnen niet garanderen dat deze
wensen worden gehonoreerd.


Reisdocument
De geboekte reis kan deels buiten de grenzen van het Schengengebied vallen. Lees hier meer over het
Schengengebied. Dit kan betekenen dat je specifieke documentatie bij je moet hebben, zoals een paspoort.
Sommige landen, zoals Bosnië, kunnen bijvoorbeeld verplichten de groene verzekeringskaart te tonen bij de
grensovergang.
De reiziger is verantwoordelijk voor het in bezit hebben van de juiste reisdocumenten tijdens de reis.


Reissamenstelling
Roadtrip2go heeft als visie jou als reiziger te bedienen door Nederlands eenvoudigste weg naar een roadtrip te
worden. Momenteel bevinden we ons op een punt waar het nog niet mogelijk is om een reis te boeken voor meer
dan 4 personen en/of met kinderen. Het is belangrijk dat je er van bewust bent dat er (nog) geen specifieke
invulling in onze automatisering kan worden gegeven aan de faciliteiten voor kinderen.
Als er bijzonderheden zijn binnen de reissamenstelling waar de accommodatie rekening mee moet houden, kun je
deze vermelden in het veld “opmerkingen”. Bij twijfel is het altijd verstandig contact op te nemen met ons.
Service
Voor vragen over reisinformatie verwijzen wij je naar de boekingsbevestiging. Als je daar niet uitkomt, kun je jouw
vraag per e-mail sturen. Heb je een vraag tijdens de reis? Stuur ons dan een WhatsApp-bericht.
Onze telefoonlijn is 24/7 bereikbaar voor noodgevallen.
• E-mail: info@roadtrip2go.nl
• WhatsApp en telefoon: 085 250 2001

Invloed vervoer op reis
De reiziger is verantwoordelijk voor het vervoer en dient te zorgen voor continuïteit tijdens de reis. Dit betekent
dat de reiziger verzekerd moet zijn van vervangend vervoer bij een defect voertuig, of de extra kosten accepteert
die voortvloeien uit een te late aankomst bij een accommodatie door problemen met het vervoer. De reiziger is
ook verantwoordelijk voor een tijdig vertrek en moet eventuele vertragingen onderweg incalculeren om op tijd bij
de accommodatie aan te komen. Roadtrip2go is niet verantwoordelijk voor het niet benutten van geboekte logies
door vertragingen of andere vervoersproblemen.

Herroeping en wijziging door Roadtrip2go
Roadtrip2go behoudt zich het recht voor om de reis eenzijdig te annuleren binnen 3 dagen na de
boekingsbevestiging. Eventuele reeds gedane betalingen worden binnen 7 dagen na de annulering teruggestort
aan de reiziger. Dit recht wordt voorbehouden omdat Roadtrip2go zeldzame technische fouten bij
accommodatieverschaffers controleert na de boeking. Als zich in het land van bestemming buitengewone omstandigheden voordoen die gevolgen kunnen hebben voor
de veiligheid van de reiziger(s), kan Roadtrip2go de reis ook eenzijdig annuleren. In dergelijke uitzonderlijke
gevallen zullen wij de reiziger direct informeren. Bij een annulering onder deze omstandigheden kan de reiziger
geen aanspraak maken op schadevergoeding.
Roadtrip2go behoudt zich eveneens het recht voor om de reisovereenkomst eenzijdig te wijzigen bij
onbeduidende wijzigingen. De reiziger wordt tijdig geïnformeerd over dergelijke wijzigingen, die niet kunnen
worden geweigerd.

VZR Garant
Om te voldoen aan de wettelijk verplichte garantiestelling maakt Roadtrip2go B.V. gebruik van de garantieregeling
VZR Garant (www.vzr-garant.nl). U kunt dit controleren via de deelnemerspagina van de website van VZR Garant.
Binnen de grenzen van de Garantieregeling (te vinden op de website van VZR Garant) is de garantie van VZR
Garant van toepassing. In de Garantieregeling leest u op welk (reis)aanbod de garantie van VZR Garant exact van
toepassing is en wat deze garantie inhoudt.
Wanneer diensten door financieel onvermogen van Roadtrip2go B.V. niet worden verleend, kunt u contact
opnemen met VZR Garant, gevestigd aan de Torenallee 20, 5617 BC te Eindhoven, Nederland, via info@vzrgarant.nl of +31 (0)85 13 07 630