De veelgestelde vragen (FAQ) over het boekingsproces

Soms veranderen plannen en moet je je roadtrip annuleren of aanpassen. Bij Roadtrip2go streven we ernaar om je zo goed mogelijk te ondersteunen in deze situaties. In deze FAQ beantwoorden we je vragen over onze annuleringsvoorwaarden, wijzigingsmogelijkheden en de stappen die je kunt nemen om je boeking aan te passen. Lees verder om te begrijpen hoe we je helpen bij onverwachte veranderingen in je reisplannen.

Hoe kan ik mijn boeking wijzigen na bevestiging, en welke wijzigingen zijn mogelijk?

Als je een wijziging in je boeking wilt doorvoeren, kun je ons gewoon even bellen of je wensen per e-mail doorgeven. Wij kijken dan wat mogelijk is en doen een nieuw voorstel.

Let op: er zijn kosten verbonden aan wijzigingen, namelijk €35,-, plus eventuele extra kosten die voortkomen uit de aanpassingen. Deze kosten staan in het nieuwe voorstel. Houd er rekening mee dat we niet altijd kunnen voldoen aan je wijzigingsverzoek als het niet mogelijk is.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden voor mijn roadtrip?

In het prijsoverzicht van je boeking zie je of je de reis kunt annuleren en tot wanneer dat kosteloos kan. Als de reis gratis te annuleren is, staat dat er ook bij. Bijvoorbeeld: als er staat “Gratis te annuleren tot 1 november 2025”, dan kun je tot en met 1 november 2025 om 23:59 uur kosteloos annuleren.

Annuleren is super eenvoudig: stuur een e-mail naar info@roadtrip2go.nl met de vraag om je reis te annuleren. Vergeet niet je boekingsnummer erbij te zetten, dat vind je rechtsboven op je boekingsbevestiging. Je annulering is pas definitief als je een bevestiging van ons hebt gekregen. Deze bevestiging zou je binnen een dag na je annulering moeten ontvangen. Als je die niet binnen die tijd krijgt, laat het ons even weten; misschien is je e-mail niet aangekomen.

Als je al hebt betaald, krijg je het bedrag binnen 7 dagen na ontvangst van de annuleringsbevestiging teruggestort.

Als er bij je boeking niets staat over gratis annuleren, is kosteloos annuleren helaas niet mogelijk. In dat geval heb je verplichtingen aangegaan met de accommodatieverschaffers, en dat betekent dat annuleren wel kan, maar dat je de volledige reissom moet betalen.

Tot wanneer kan ik mijn roadtrip boeking wijzigen?

Dit hangt af van de annuleringsmogelijkheden. Als de roadtrip nog te annuleren is, heb je ook de ruimte om wijzigingen door te voeren. Bij de lancering in 2024 biedt Roadtrip2go alleen kant-en-klare roadtripproducten aan, waarbij wijzigingen niet gebruikelijk zijn omdat je de accommodaties niet zelf kunt kiezen. Heb je echter vragen of specifieke wensen, neem dan gerust contact met ons op!

Zijn er speciale voorwaarden voor het annuleren van een boeking vanwege onvoorziene omstandigheden, zoals ziekte?

Bij Roadtrip2go bieden onze annuleringsvoorwaarden geen speciale dekking voor onvoorziene omstandigheden zoals ziekte. Dit betekent dat je mogelijk annuleringskosten moet betalen als je na de annuleringsperiode annuleert.

We raden je aan om een annuleringsverzekering af te sluiten, zodat je beschermd bent in geval van ziekte of andere onvoorziene omstandigheden. De dekking en voorwaarden van deze verzekering kunnen per verzekeraar verschillen, dus neem contact op met je verzekeraar voor specifieke informatie.

Hoe werkt het annuleren of wijzigen van een boeking als ik een reisverzekering heb?

Als je een reisverzekering hebt, hangt het af van je verzekeraar hoe annuleren of wijzigen precies werkt. Elke reisverzekeraar heeft zijn eigen regels en voorwaarden, dus het is belangrijk om contact op te nemen met je verzekeraar voor specifieke informatie. Zij kunnen je precies vertellen wat je moet doen en welke kosten eventueel gedekt zijn.

Zorg ervoor dat je je polis erbij pakt, zodat je alle details bij de hand hebt!

Kan ik mijn boeking overdragen aan iemand anders als ik zelf niet kan gaan, en hoe werkt dat?

Ja, de boekingshouder kan de reis overdragen aan een andere persoon door ons een e-mail te sturen met dit verzoek. Vermeld in de e-mail de volledige naam, geboortedatum en contactgegevens van de nieuwe hoofdboeker. De overdracht moet goedgekeurd worden door ons, en we behouden ons het recht voor om deze te weigeren als de nieuwe reiziger niet aan de voorwaarden van de boeking voldoet, zoals bij een minderjarig persoon. Na goedkeuring ontvang je als nieuwe reiziger een bevestiging van de boeking. Let op: de oorspronkelijke boekingshouder blijft verantwoordelijk voor eventuele kosten of schade die voortvloeien uit de overdracht totdat deze officieel is bevestigd.

Staat je vraag er niet tussen? Bekijk ook de andere FAQs

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden in onze FAQ? Geen zorgen, ons team staat klaar om je verder te helpen.

Wij hebben diverse antwoorden alvast voor je klaarstaan over onderwerpen zoals garantie, betaling, onze voorwaarden en nog veel meer.