De veelgestelde vragen (FAQ) over de accommodaties

Een comfortabele en kwalitatieve overnachting is essentieel voor een geslaagde roadtrip. Bij Roadtrip2go selecteren we zorgvuldig accommodaties die voldoen aan hoge kwaliteitsstandaarden, waaronder een Tripadvisor-score van 8 of hoger. In deze FAQ vind je antwoorden op vragen over het type accommodaties, de selectiecriteria en hoe wij ervoor zorgen dat je verblijf altijd aan je verwachtingen voldoet. Ontdek hoe wij jouw verblijf net zo zorgeloos maken als je reis

Hoe selecteert Roadtrip2go de accommodaties voor de roadtrips, en welke criteria zijn daarbij het belangrijkst?

Voor elke locatie in een roadtrip hebben wij een zorgvuldig samengesteld portfolio van accommodaties. Deze accommodaties sluiten aan bij de locaties waar je langs komt. Een van de lastigste aspecten van het boeken van een roadtrip is het vinden van beschikbare hotels op precies het juiste moment dat je op een specifieke locatie aankomt. Zodra je jouw roadtrip selecteert, inclusief jouw reisgezelschap en vertrekdatum, doorzoeken wij per locatie alle beschikbare accommodaties in ons portfolio. Vervolgens selecteren we hij beste hotel.

Kan ik zoeken op de laagste prijs?

Ja, dat is mogelijk! Bij het aanpassen van je roadtrip kun je de knop “zoek op voordeligste” selecteren om de laagste prijzen te vinden. Daarnaast kun je kiezen voor niet-annuleerbare accommodaties, die vaak nog scherper geprijsd zijn. Deze opties bieden vaak een significante prijsverlaging, zonder concessies te doen aan de kwaliteit van de accommodaties.

Wat gebeurt er als een accommodatie tijdens mijn reis niet beschikbaar is?

Enkele seconden vóór de betaling van jouw reis controleren wij opnieuw de beschikbaarheid van alle accommodaties. Dit doen we ook nog een keer nadat je hebt geboekt. Vervolgens ontvangen wij een bevestiging van de accommodatieverschaffers voor de boeking. In het uitzonderlijke geval dat tijdens de reis blijkt dat jouw accommodatie niet beschikbaar is, zullen we direct helpen om een gelijkwaardige accommodatie in de buurt te regelen.

Hoe zorgt Roadtrip2go ervoor dat de accommodaties altijd voldoen aan een Tripadvisor-score van 8 of hoger?

Wij evalueren maandelijks ons aanbod aan accommodaties. We kijken of de accommodaties nog steeds aansluiten bij de wensen van de klant, of de kwaliteit blijvend is, en we houden daarbij onder andere rekening met feedback uit Tripadvisor.

Zijn maaltijden zoals ontbijt inbegrepen bij de accommodaties die Roadtrip2go boekt?

Veel accommodaties bieden standaard ontbijt aan. In dat geval nemen wij dit over. Waar hotels geen standaard ontbijt aanbieden, boeken wij de accommodatie zonder ontbijt, zodat jij dit ter plekke zelf kunt beslissen. Als je eenmaal op locatie bent, weet je vaak beter of je een leuk restaurant wilt opzoeken of de eenvoudige weg kiest. Bovendien levert het financieel geen voordeel op om het van tevoren te boeken. De reden dat we dit doen is om het boekingsproces sneller en eenvoudiger te maken.

Kan ik zelf een specifieke accommodatie kiezen als ik voorkeuren heb, of is dit volledig aan Roadtrip2go?

Op dit moment is het niet mogelijk om je eigen accommodatie te selecteren. In onze eerste producten hebben we gekozen voor maximale eenvoud. Vanaf hier breiden we dit uit naar meer mogelijkheden, waaronder de keuze van accommodaties.

Wat is de gemiddelde afstand van de accommodaties tot de belangrijkste bezienswaardigheden of activiteiten in de omgeving?

De afstanden kunnen sterk variëren. De minimale afstand is ongeveer 2,5 uur en de maximale afstand 8 uur rijden. Soms is het de moeite waard om die 8 uur te rijden om de perfecte roadtrip samen te stellen. We proberen echter de roadtrips zoveel mogelijk binnen 6 uur rijden te houden.

Zijn de accommodaties volledig vooraf geboekt, of kan ik online aanpassing doen tijdens de reis?

Op dit moment is het niet mogelijk om je boeking tijdens de reis online aan te passen. We willen deze flexibiliteit graag in de toekomst aanbieden, maar geef ons nog even de tijd.
Tijdens de reis kun je altijd telefonisch of via WhatsApp contact met ons opnemen om je wensen door te geven en te kijken welke mogelijkheden we kunnen bieden.

Hoe behandelt Roadtrip2go speciale verzoeken, zoals een kamer met uitzicht, specifieke voorzieningen of dieetwensen?

Roadtrip2go streeft ernaar om speciale verzoeken zo goed mogelijk te accommoderen. Bij het boeken van een roadtrip kunnen reizigers hun specifieke wensen, zoals een kamer met uitzicht, bepaalde voorzieningen of dieetwensen, aan ons doorgeven. We werken nauw samen met onze partners om ervoor te zorgen dat aan deze verzoeken wordt voldaan, waar mogelijk. Hoewel we niet altijd kunnen garanderen dat elk verzoek wordt ingewilligd, doen we ons uiterste best om een gepersonaliseerde ervaring te bieden en ervoor te zorgen dat elke reis zo comfortabel mogelijk verloopt.

Wat voor type accommodaties kan ik verwachten tijdens een roadtrip (bijvoorbeeld hotels, B&B's, vakantiehuizen)?

Tijdens een roadtrip met Roadtrip2go kun je momenteel alleen hotels boeken. We streven ernaar in de toekomst een breder scala aan accommodaties aan te bieden, zodat je meer keuze hebt, zoals B&B’s, vakantiehuizen en unieke verblijven. Ons doel is om je roadtrip zo comfortabel en divers mogelijk te maken, passend bij jouw voorkeuren en behoeften!

Wat moet ik doen als ik een klacht heb over de accommodatie?

Als je een klacht hebt over de accommodatie, neem dan eerst contact op met de accommodatieverstrekker om je klacht kenbaar te maken. Zij krijgen de kans om de situatie te verhelpen. Als je het gevoel hebt dat de accommodatieverstrekker de klacht niet naar behoren oplost, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij staan klaar om je te ondersteunen en zullen ons best doen om de kwestie op te lossen.

Staat je vraag er niet tussen? Bekijk ook de andere FAQs

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden in onze FAQ? Geen zorgen, ons team staat klaar om je verder te helpen.

Wij hebben diverse antwoorden alvast voor je klaarstaan over onderwerpen zoals garantie, betaling, onze voorwaarden en nog veel meer.